P0689 ecm/pcm power relay sense circuit low

Ошибка р0685 ваз 2114

вот это: p0522 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Low Input утром у меня было,типа мало давления масла(думаю датчик просто глючит от мороза,-25 завёл со (скрипом)

А что означают остальные две никак не найду. Кто что подскажет или может сталкивался с подобным?

Trouble Code: P0685

ASD Relay Control Circuit Malfunction

Trouble Code Conditions:Key on; system voltage over 10.0v. The PCM detected an unexpected voltage condition (open or short) on the Automatic Shutdown (ASD) relay control circuit during the CCM test period (ASD actual state is not equal to the desired state). 3 good trips are req

Fused B+ circuit faults ASD relay connector is damaged, loose or shorted ASD relay control circuit is open or it is shorted to ground ASD power supply (fused B+) circuit is open ASD relay is damaged, has high resistance, or it has failed PCM has fail

Trouble Code: P0688 ASD Relay Sense Circuit Low

Trouble Code Conditions:Key on, ASD relay energized, system voltage over 10.0v, and the PCM did not detect any voltage on the Automatic Shutdown (ASD) Sense circuit during the CCM test period.

Р0685 — обрыв цепи главного реле

P0685 ASD Relay Control Circuit An open or shorted condition detected in the ASD relay control circuit.

Зарегистрирован: 22.02.2006Сообщения: 22770 Благодарности: 2701/2146

Р0685 — обрыв цепи главного реле

А где это главное реле находится? Где его искать хотя бы и как выглядит? Если можно.

Ребят, подскажите пожалуста, что это за блок?

С обратной стороны много контактов.

Список форумов Форум Минивэн-Клуба -> Chrysler, Dodge, Plymouth выпуска до 2008 года -> Электрика и электроника Часовой пояс: GMT + 3 На страницу 1, 2, 3, 4 След.скачать топик
Страница 1 из 4
Похожие темы
Тема Автор Форум Ответов Последнее сообщение
Прилеплена: Глюки/ошибки сайта и форума Sensej Дизайн, Технические аспекты 71 Пн Мар 20, 2017 11:36 pm vlil
соленойд 31th обрыв цепи помогите denis101520 Электрика и электроника 10 Пт Июн 16, 2017 1:15 pm denis101520
На заглушенном щелкает ASD реле, Ошиб. 6a6ay Электрика и электроника Сб Июл 21, 2018 8:56 am 6a6ay
Обрыв в катушке dimsonmaster Электрика и электроника 7 Вт Янв 21, 2014 11:07 am dimsonmaster
Чем череват обрыв ремня? oleg535i ДВС 10 Пн Ноя 17, 2014 1:01 am oleg535i
Обрыв ремня генератора-неоднократный! Гаджиев ДВС 8 Ср Июн 28, 2017 7:12 pm Dbabay
Ремонт главного цилиндра сцепления на. Devil250870 АКПП, МКПП 2 Пт Апр 29, 2011 6:35 am Devil250870
Главного Зануду форума — am02rus (41. Dbabay Наши Поздравлялки 12 Пт Окт 27, 2017 8:28 am emirspb
Полный ремонт тормозов ПТС 3,8, замен. ozzornik Подвеска, трансмиссия, рулевое управление и тормозная система 2 Пт Апр 01, 2011 10:00 am ozzornik
Самого Главного Любителя Авто- с Днём. TOM. Наши Поздравлялки 16 Пт Авг 22, 2014 8:15 pm dmitryi73
помогите найти ремкомплект главного т. Ann7 Подвеска, трансмиссия, рулевое управление и тормозная система 3 Пт Фев 04, 2011 9:42 pm Ann7
Замена цепи 3.3 alek-volf ДВС 55 Вт Фев 09, 2016 11:09 am papillon2375
Успокаитель цепи Badcity ДВС 6 Вт Май 26, 2009 11:28 pm Sensej
Автоматический натяжитель цепи. Эдуард-C ДВС 9 Вт Фев 17, 2015 10:29 am Эдуард-C
Натяжка цепи балансиров? NikSergey ДВС 8 Сб Май 17, 2014 9:11 pm ksergei

Powered by phpBB phpBB Group

What does that mean?

This is a generic diagnostic trouble code (DTC) and applies to many OBD-II vehicles (1996-newer). That may include but is not limited to vehicles from Chevrolet, Ford, VW, Jeep, Audi, Chrysler, Dodge, Cadillac, etc. Although generic, the exact repair steps may vary depending on year, make, model, and powertrain configuration.

When a code P0689 is stored, it means that the powertrain control module (PCM), has detected an abnormality in the relay which supplies it with voltage. This code will be stored if power relay sensor circuit voltage is lower than expected.

The PCM power relay is used to apply battery voltage safely to the appropriate PCM circuits. It is a contact type relay that is activated with a signal wire from the ignition switch. This type of relay typically uses a five-wire design. Constant battery voltage is applied on one wire; ground on another. A third circuit carries a signal from the ignition switch and a fourth supplies voltage to the PCM. The fifth wire is the power relay sense circuit. It is used by the PCM to monitor power relay voltage.

If the PCM detects a low voltage condition on the power relay sense circuit, a code P0689 will be stored and a malfunction indicator lamp (MIL) may be illuminated.

A typical PCM powertrain control module, opened up:

What Does Code P0890 Mean?

OBD II fault code P0890 is a generic code that is defined as “Transmission control module (TCM) power relay sense circuit low”, and is set when the PCM (Powertrain Control Module) or in some cases, the TCM Transmission Control Module) detects an abnormally low voltage from the relay that supplies power to the shift solenoids.

All automatic transmissions use a relay to supply power to the shift solenoids, However, before the relay is activated, the PCM/TCM checks that there is no voltage at the shift solenoids. In this condition, the transmission is held in a fail-safe or “limp mode”, and gear shifts cannot be initiated. When this condition is verified, the PCM/TCM activates the relay, and power can be supplied to the shift solenoids.

When all required conditions are met, the PCM/TCM supplies power to the relay and the output from the relay is then fed back to the control unit via a dedicated sensing circuit. In a fully functional system this feedback voltage should be equal to (or very close to) battery voltage, but should the control unit detect a feedback voltage that is lower than expected, or is lower than battery voltage by a predetermined value for a predetermined period of time it will set code P0890, and may illuminate a warning light.

The image below shows the typical appearance and location of a transmission control module (TCM) power relay, such as might be found on most modern applications.

What are some P0689 troubleshooting steps?

A diagnostic scanner and a digital volt/ohmmeter (DVOM) will be required to diagnose a code P0689.

A source of reliable vehicle information will also be necessary. From it you will glean diagnostic flow charts, wiring diagrams, connector face views, connector pin-out charts, and component locators. You will also find component and circuit testing procedures and specifications. All this information will be needed to successfully diagnose a code P0689.

Connect the scanner to the vehicle diagnostic port and retrieve all stored codes and freeze frame data. Make a note of this information as it may prove useful if the code proves to be an intermittent one.

After recording all pertinent information, clear the codes and test drive the vehicle (if possible) until the code is reset or the PCM enters readiness mode.

If the PCM enters readiness mode, the code is intermittent and will be even more difficult to diagnose. The condition, which caused the P0689 to be stored, may need to worsen before an accurate diagnosis can be reached. On the other hand, if the code fails to reset and there are no drivability symptoms exhibited, the vehicle can be operated normally.

Consult your vehicle information source for technical service bulletins (TSB) that replicate the code stored, vehicle (year, make, model, and engine), and symptoms exhibited. If you find the appropriate TSB, it may yield helpful diagnostic information.

If the P0689 code is immediately reset, proceed with a visual inspection of system related wiring and connectors. Harnesses that have been broken of unplugged should be repaired or replaced as required.

If wiring and connectors appear functional, use your source of vehicle information to obtain the appropriate wiring diagrams, connector face views, connector pin-out charts, and diagnostic flow charts.

Once you have the relevant information, test all system fuses and relays to make sure the PCM power supply relay is being supplied with battery voltage.

If constant (or switched) voltage is not present at the power relay connector, trace the appropriate circuit back to the fuse or relay from which it originates. Repair or replace defective fuses or fusible links as required.

If power relay supply input voltage and ground are present (on all appropriate terminals), use your DVOM to test relay output performance at the appropriate connector pins. If power supply relay output circuit voltage is not adequate, suspect that the relay is defective.

If PCM power supply relay output voltage is within specifications (on all terminals), test the corresponding relay output circuits at the PCM.

If a relay output voltage signal is discovered at the PCM connector, suspect a defective PCM or a PCM programming error.

If there is insufficient relay output voltage signal discovered at the PCM connector, you have a circuit partially shorted to ground.

Fuses and fusible links should be tested with the circuit loaded to avoid a misdiagnosis

Ошибка P0689

Мало того, что OBD2 ошибки работы двигателя или других электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, но и в разных марках и моделях автомобилей одна и таже ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов электронной системы.

Мы надеемся, с Вашей помощью, сформировать причино-следственную связь возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Как показал опыт если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина ошибки одна и также.

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Ошибки работы двигателя OBD2 и других систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент. Сама по себе ошибка является косвенными данными о неисправности в системе, в некотором смысле подсказкой, и только в редких случаях прямым указанием на неисправный элемент, датчик или деталь. Ошибки (коды ошибок) полученные от  прибора, сканера требуют правильной интерпретации  информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля. Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о шарушении работы системы.

Вот пару общих примеров. Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, так как он анализирует (выдает некие параметры или значения), а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд. 

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Еще один момент который хотелось бы отметить — это специфика той или иной марки и модели. Поэтому узнав ошибку работы двигателя или дрогой системы Вашего автомобиля не спешите делать поспешных решений, а подойдите к вопросу комплексно.

How do you troubleshoot code P0890 ?

NOTE: Take note that on some Korean applications, or any application on which the brakes have to be applied before the engine can be started, short or open circuits in the brake light circuit can also cause this code, since the brakes have to be applied before power can be supplied to the shift solenoid control relay.

Step 1

Record all fault codes present, as well as all available freeze frame data. This information could be of use should an intermittent fault be diagnosed later on.

Step 2

If codes relating to system voltages are present, check that the battery is fully charged, and that it is in good condition.  Inspect the battery terminals for corrosion, tightness, and make repairs or clean and retighten the terminals. Be sure to check all battery grounds, and check that full battery voltage flows between the positive terminal and all system grounds. Make repairs as required.

Step 3

If the battery voltage checks out and there are no other codes present, refer to the manual to locate the shift solenoid control solenoid as well as all relevant wiring. Also determine the function and color coding of all associated wiring to prevent a misdiagnosis.

Bear in mind that while the most common cause of code P0890 is open circuits, the actual testing methods to find open circuits vary between manufacturers. Thus, refer to the manual to identify the feedback signal wire, and check its continuity between the relay and the PCM/TCM connector. If there is continuity, check the resistance of the wire; compare the obtained reading with the value stated in the manual, and make repairs or replace wiring if a deviation from the stated value is found.

Step 4

If the feedback circuit checks out, perform resistance and continuity checks on the relay’s input circuit. Locate any fuses or fusible links in this circuit, but do NOT replace any blown fuse or fusible link(s) until the cause of the short circuit that caused them to blow has been found and repaired.

Compare all obtained readings with the values stated in the manual, and make repairs or replace wiring as required to ensure that all electrical values fall within the ranges specified by the manufacturer.

NOTE: Bear in mind that fuses or fusible links do not always need a reason to fail. Long use can cause fuses to fail at any time, but do NOT assume that this is always the case. Never replace fuses without making absolutely sure that there are no unresolved short circuits in the circuit.

Step 5

If all wiring checks out, remove the shift solenoid from the vehicle and perform resistance tests between all pins as per the instructions in the manual. Note that “close enough” is not good enough: the resistance values on these relays vary greatly between applications, as do the maximum allowable deviations from stated values.

Compare all obtained readings with those stated in the manual, and replace the relay with an OEM replacement if ANY value does not agree with a stated value very closely.

Step 6

While steps 1 through 5 will resolve code P0890 in nine out of every ten instances an intermittent fault may be present, which can sometimes be extremely challenging and time consuming to find and repair. Thus, if an intermittent fault is suspected, repeat all steps/tests/checks until the fault is found and repaired, or refer the vehicle to the dealer or other competent repair shop for professional assistance.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Велодром
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: